Wanderlust, Ana Maria Millán, 2015-2017


Voor de animatie ‘Wanderlust’ werkte Ana Maria Millán samen met een groep jonge gamers uit Mexico City. Ze stelde de gamers de vraag “wat betekent het voor jou om een gamer te zijn?”. Die vraag hebben ze beantwoord door gezamenlijk personages te creëren die eigenschappen hebben waar ze zichzelf, als gamer, mee kunnen identificeren. We zien een fantasievol vrouwelijk personage. Haar huid bestaat uit schubben en op de plek waar je haar hoofd zou verwachten zit een roze wolvenkop. Het personage reist door verschillende werelden en ontdekt onderweg haar eigen mogelijkheden om zichzelf te transformeren naar waar en wie ze wil zijn. Ze zegt; “There’s always the possibility of other worlds” en “I’m a false god by profession”.

Ana Maria Millán werkt vaker samen met creatieve beoefenaars en/of experts uit andere communities, zoals animators, scriptschrijvers, gamers, LARP’ers en sounddesigners. Ze ziet het als een manier om meer diepgang te geven aan het creatieve proces, maar ook om het eindproduct te professionaliseren.