Find your perfect fit, Suitsupply 2018


in het voorjaar van 2018 kwam het  Nederlandse kledingmerk Suitsupply met een nieuwe campagne voor de zomer.  De posters kwamen in meer dan 100 winkels te hangen verspreid over 22 landen. Ook doken de posters op in veel bushokjes in Nederland. Op de posters waren mannen te zien die elkaar aan het zoenen waren of intiem aan het knuffelen. Onderaan de poster was de slogan find your perfect fit geplaatst.

In de modereclame gaat om de aantrekkingskracht tussen mensen en dan specifiek tussen mannen en vrouw. Maar de aantrekkingskracht tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is redelijk onderbelicht Juist daarop heeft Suitsupply willen inspelen. Het bedrijf staat er ook wel om bekend om onderwerpen uit te lichten die gevoelig liggen om taboes mee te doorbreken. Maar staat ook bekend om hun vrouwonvriendelijke posters. Dat de twee mannen die intiem met elkaar bezig waren gevoelig lag was te merken aan de vernielde bushokjes die steeds meer opdoken na het lanceren van de campagne. Binnen een paar dagen waren een groot deel van de bushokjes vernielt die de posters lieten zien.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/21/suitsupply-verliest-duizenden-volgers-door-zoenende-mannen-a1593132