A Woman’s Work is Never Done, Eliza Bennett, 2012


A+womans+work3

A Woman’s Work is Never Done, Eliza Bennett, 2012

In de fotoserie A Woman’s Work is Never Done heeft kunstenares Eliza Bennett haar eigen hand als ondergrond gebruikt. In de bovenste huidlagen van haar hand zijn roze en rode draden geborduurd. De borduursels vertonen gelijkenis met de gehavende plekken op de handen van een hardwerkend persoon. De borduurtechniek is volgens Bennett een verwijzing naar de traditie van vrouwenwerk. In A Woman’s Work is Never Done wil ze vragen oproepen over het vooroordeel dat vrouwenwerk licht en gemakkelijk zou zijn. De geborduurde handen zijn een symbool voor de gevolgen van zwaar en slecht betaald werk, werk als schoonmaken, koken en verzorgen, dat vaak als traditioneel vrouwenwerk wordt gezien.

 

Hier vind je een overzicht van het werk van Bennett: http://www.elizabennett.co.uk/a-womans-work-is-never-done-text

A+womans+work1 A+womans+work2